وبلاگ جواهرات

سنگ زمرد اصل و قیمت گذاری انواع طبیعی آن با امکان خرید آنلاین

زمرد

سنگ زمرد خام اصل و قیمت گذاری انواع طبیعی آن با امکان خرید آنلاین در سایت گالری جواهری سروری در انتخاب جواهرات بسیار تاثیر گذار است. شاید تاکنون با خودتان فکر کرده باشید که اولین سنگ قیمتی چه بوده است و یا قیمت سنگ زمرد اصل چقدر است. زمرد به معنای سبز، سنگ عشق و دوستی است. زمرد یا امرالد سنگ گرانبها و نوعی بریل معدنی است. گفته می‌شود این گوهر سبز، سنگ اردیبهشت ماهی‌هاست.

سنگ خام زمرد سبز

زمانی که قرار است از سنگ خام زمرد سبز برای ساخت جواهرات استفاده شود، همانطور که در عکس سنگ زمرد خام مشاهده می کنید، از این سنگ قیمتی زیبا بدون تراش نمی توان استفاده کرد. به همین علت سنگ زمرد سبز به وسیله ی برش های خاصی که بر روی آن انجام می شود، آماده می شود تا بر روی رکاب هایی از جنس طلا و نقره قرار گیرد. برلیان، باگت، اشک و مارکیز برخی از انواع برش هایی است که بر روی سنگ های زینتی بخصوص سنگ خام زمرد سبز  و انواع جواهرات مثل دستبند جواهر مارکیز و اشک پیاده سازی می شود و جلا و درخشش خاصی به جواهرات می بخشد. هر چند که قیمت سنگ زمرد خام به اندازه، خلوص، شفافیت و همچنین تناژ رنگی آن بستگی دارد، به نسبت قطعات زمردی که صیقل یافته اند و با برش های زیبا مزین شده اند با همان ابعاد و اندازه، قیمت کمتری دارند. یعنی یک قطعه زمرد تراش خورده ی 4 قیراطی ارزش بیشتری نسبت به یک سنگ زمرد خام 4 قیراطی دارد.

سنگ زمرد سیاه

سنگ زمرد سیاه انقدر ها هم نایاب نیست به عنوان مثال باید بگوییم زمرد به آلمانی با نام smaragd شناخته می شود و از آنجا که آلمان به یکی از قطب های معروف ساخت جواهرات در دنیا معروف است، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که Pforzheim در آلمان، تنها موزه ی جهان است که به تاریخ جواهرات اختصاص دارد. توصیه می شود حین خرید جواهر صرفا به ویژگی های ظاهری کالا و قیمت آن بسنده نکنید. از آنجا که بررسی اصالت از روی عکس زمرد سبز کار ساده ای نیست، پیشنهاد می شود زیورآلات خود را از فروشگاه های معتبر مانند جواهرات سُروری خریداری نمایید. چرا که این مجموعه برای اثبات اصالت محصولات خود علاوه بر گارانتی خدمات پس از فروش نیز ارائه می دهد. امروزه برخی از عرضه کنندگان زیورآلات و زینت های قیمتی از سنگ سبز شبیه زمرد یا سنگ های سیاه به جای سنگ زمرد سیاه برای ساخت زیور آلات استفاده می کنند که باعث می شود به نسبت زیورآلاتی که دارای سنگ زمرد اصل هستند قیمتی ارزان تر داشته باشند.

قیمت گذاری انواع سنگ زمرد

قیمت گذاری انواع سنگ زمرد از جمله زینتی ترین سنگ های گرانبها در دنیای جواهرات می باشد. این جواهر از دیرباز مورد توجه افراد واقع شده است و نقش پر رنگی در تزئینات انگشتر و گردنبندها  همچون انواع گردنبند جواهر آویز بر عهده دارد. طبیعتاً اولین مورد در قیمت گذاری زمرد به ابعاد و وزن آن مربوط می شود. به عنوان مثال ارزش یک تکه زمرد اصل کلمبیا به وزن 4 قیراط برابر است با شانزده تکه از همان زمرد به وزن 1 قیراط در حقیقت ارزش این سنگ به صورت صعودی افزایش پیدا می کند. یکی دیگر از موارد مهم در قیمت زمرد اصل، رنگ این سنگ می باشد. با ارزش ترین جواهرات زمرد دارای رنگ های تیره با تن سیاه می باشند. شفاف بودن نیز یکی دیگر از خواص سنگ زمرد اصل است در تعیین ارزش قیمت گذاری زمرد خام نکته قابل توجه در خصوص زمردها اصالت آن ها می باشد. معدن سنگ زمرد راف افغانستان و کلمبیا دارای بالاترین درجه خلوص می باشند.

گردنبند زمرد اصل 

گردنبند سنگ زمرد انتخابی منحصر به فرد برای افرادی می باشد که به زیبایی و آراستگی خود ارزش زیادی می گذارند. همان طور که در عکس سنگ زمرد سبز مشاهده می کنید رنگ خاص و دلنشین این سنگ می تواند در کانون توجهات قرار بگیرد و نظر همه افراد اطراف را به خود برگرداند. سنگ سبز زمرد نمادی از تندرستی و روزگار خوش است. در آیین کهن و افسانه ها گردنبند زمرد معنای نویدبخش خوشبختی، آرامش، آسایش و جذب عشق بوده است. پوشیدن این گردنبندها و انگشتر ها مثل انواع انگشتر جواهر یاقوت و زمرد سبب می شود تا افراد احساس بهتری نسبت به هارمونی زندگی داشته باشند و عشق و توجه محیط اطراف را به سمت خود جذب نمایند. گردنبند زمرد سبز می تواند یک انتخاب عالی برای مجالس رسمی یا دورهمی های کوچک خانوادگی و دوستانه باشد. این گردنبند ها ظرافت بسیار دلپذیری دارند که در دل می نشیند و برق نگاه را در چشمان دیگران بر می انگیزاند. گالری سُروری دارای مجموعه ای متنوع از گردنبندهای زمرد نشان می باشد که موجب خشنودی شما می شود. شما می توانید در این کاتالوگ این مجموعه قیمت زمرد سبز اصل و مشخصات سنگ زمرد را مشاهده نمایید.

معدن زمرد کلمبیا 

 در مورد معدن زمرد کلمبیا باید بگوییم که کشور کلمبیا یکی از مهم ترین معادن استخراج زمرد در جهان را دارا می باشد. معدن کوسکوئز واقع در بویاکا و معدن موزو از عظیم ترین معادن سنگ زمرد در این کشور می باشند. هر دوی این معادن دارای قدمتی طولانی مدت می باشند که این نشان دهنده عظمت و ارزش بالای زمردهای کلمبیا می باشد. مهم ترین ویژگی سنگ کلمبیا پر رنگ بودن آن است. همانطور که میدانید اشباع رنگ طبیعی در سنگ زمرد نشان دهنده اصالت آن و درصد ناخالصی پایین می باشد. عکس سنگ زمرد اصل را در زیر میتوانید مشاهده کنید. سنگ و زمرد کلمبیا گونه ای محبوب برای صنعت جواهرسازی و مد در دنیای امروزی محسوب می شوند و عملاً بازار جهانی را تحت سلطه خود درآورده اند. قیمت زمرد کلمبیا از آن جهت بیشتر از سایر کشورها می باشد که در خلوص و پایداری آن بیشتر است. زمرد سبز کلمبیا بهترین زمرد دنیا است و پس از الماس و یاقوت به عنوان سومین سنگ گرانبها در جهان شناخته می شود.

سنگ زمرد

سنگ زمرد کلمبیا و چگونگی پیدایش آن

سنگ زمرد کلمبیا و چگونگی پیدایش آن داستان بسیار جالبی دارد. زمرد در عهد باستان به عنوان زیور آلات مقدس شناخته می‌شد و ارزش بالایی داشت که در مصر باستان برای اولین بار استخراج شد. زمرد باهیا یکی از بزرگترین زمردهایی است که شامل بزرگترین خرده تکه ای است که تاکنون پیدا شده است.

بهترین معادن زمرد و سنگ آن مال کجاست

شاید برای شما هم سوال بهترین معادن زمرد و سنگ آن مال کجاست پیش امده باشد. تعدادی معدن زمرد مستقل در کلمبیا وجود دارد که اکثر سنگ زمرد اصل دنیا را تامین میکند و مرغوبترین آنها در همین مکان یافت می شود اما سه معدن اصلی که بیشترین تولید کشور از آنجاست منطقه چیور حدود 75 کیلومتری شمال شرقی بوگوتا ودر منطقه موزو واقع شده است. معدن افسانه ای چیور در نقطه ای قرار دارد که از طریق یک گردنه در کوه ها می توان دشت های اورینوکو را دید . معدن کوسکوئز بسیار نزدیک به معدن موزو و در حدود 100 کیلومتری شهر بوگوتا قرار دارد.

  1. موزو
  2. چیور
  3. کاسکوئز

موزو قدیمی ترین معدن استخراج سنگ زمرد است که قرن ها قبل از ورود فاتحان اسپانیایی در قرن 14 میلادی یافت شد، معادن موزو املاک دولتی است. به شرکتهای معدنی منفرد اجاره استخراج سنگ ها داده می شود. مانند معدن چیور معادن موزو در زمین های گرم و مرطوب و جنگلی بارانی واقع شده است که استخراج از آن دشوار است. زمردهای این منطقه معمولاً تیره تر و سبزتر هستند. البته این در مقایسه با زمردهای معدن چیورکه اغلب دارای لکه های تاریک تری هستند. زمرد به کار رفته در گردنبند جواهر یاقوت و زمرد جواهری سروری نیز کلمبیا است و کلیه‌ی محصولات دارای شناسنامه می‌باشد. در صورت نیاز شناسنامه کلمبیا نیز دریافت می‌گردد. تاریخچه معادن زمرد کلمبیا یک تاریخ پراز حادثه و غرق در افسانه و رمز و راز است. بومیان کلمبیا قبل از ورود اسپانیایی ها، در سراسر آمریکای جنوبی و مرکزی استخراج و تجارت می کردند. پس از سال 1537 هنگامی که (گونزالو خیمنز  کوئسادا ) کلمبیا را فتح کرد، تسخیرگران فهمیدند که منبع زمردها در ساموندوکو خدای سنگهای سبز واقع شده است که امروزه این منطقه به عنوان معدن چیور شناخته می شود.

بهترین زمرد مال کدام کشور است

بهترین زمرد مال کدام کشور است در پاسخ به این سوال باید نگاهی به تاریخ بیاندازیم. در دهه 1560، اسپانیایی ها استخراج معادن زمرد را با کار اجباری بومیان در منطقه موزو آغاز کردند. در اواسط قرن هفدهم، تولید در هر دو معدن به دلیل کمبود نیروی کار و مدیریت اشتباه توسط اسپانیایی ها کاهش یافت و در نتیجه در سال 1675، معدن چیور رها شد. در سال 1888، یک مهندس معدن کلمبیایی به نام دون فرانسیسکو رسترپو یک نسخه کاغذ خطی قدیمی که متعلق به قرن 17 را یافت که نشان دقیقی از این مکان پر از اسراربا بیش از 200 سال قدمت را در بر داشت. تنها در سال 1896 بود که Restrepo رسترپو پس از تقریباً یک دهه جست ‌و جو در حومه شهر، معدن را پیدا کرد. در طی جنگ طولانی رسترپو با دولت کلمبیا برای احقاق حقوق این معدن، وی با مهندس معدن آلمانی به نام کلاین آشنا شد. پس از آغاز جنگ جهانی اول، رسترپو درگذشت و کلاین کلیه حقوق معدن را به یک شرکت آمریکایی داد. معدن موزو متفاوت بود. در سال 1871 ، هنگامی که معادن تحت کنترل دولت درآمد، تولید کاهش یافت و هرج و مرج  منطقه را فرو ریخت. اخیراً برخی از قانون‌ها در این ناحیه اجرایی شده،  که به این ترتیب  امروزه معدن موزو مهمترین معدن استخراج سنگ زمرد دنیا محسوب می شود.

خصوصیات فیزیکی زمرد

از خصوصیات فیزیکی زمرد ظاهر شیشه ای آن است. سنگ زمرد عضوی از خانواده سنگ‌های بریل است و نمونه هایی با اشباع رنگ پایین که از نظر فنی بریل سبز نامیده می شوند. این گوهر جلای شیشه ای دارد و شفاف تا کدر است. یک سنگ بسیار سخت است، اگرچه تقریباً در همه‌ی نمونه ها دارای شکاف و شکستگی های سطحی میباشد که دوام آن را به خطر می‌اندازد. سنگ زمرد دارای ساختار بلوری میباشد.

رنگ‌ شناسی سنگ‌ زمرد

در مورد رنگ‌ شناسی سنگ‌ زمرد میتوان گفت کریستال های زمرد کلمبیایی، گونه ای سبز از ماده معدنی بریلیم است. این زمرد رنگ سبز خود را از مقادیر اندکی، کروم و آنادیوم در ساختار شبکه بلوری ماده معدنی خود بدست می آورد. رنگ سبز موجود در زمرد عامل اصلی در تعیین ارزش و کیفیت آن است که این رنگ سبز منحصر به خود سنگ است و آن را در سایر سنگ های قیمتی طبیعی نخواهید یافت. این رنگ های سبز داخلی به سه دسته زیر تقسیم می‌گردد. رنگ زمرد به صورت درجه تونال بیان می‌شود به شکاف‌ها و تداخلات سنگ زمرد در اصطلاح «باغ» می‌گویند. چون ظاهری شبیه خزه به آن می‌دهند،  البته این شکاف‌ها در هر سنگ زمردی یافت نمی‌شود.

عیار و قیمت سنگ زمرد کلمبیا

عیار و قیمت سنگ زمرد کلمبیا به برش، رنگ و اصالت آن بستگی دارد. سنگ 4 عیار گرانتر از سنگ 1 عیار است و همه عوامل دیگر برابر هستند. اما وزن قیراط در قیمت گذاری الماس نقش بسیار بیشتری نسبت به این موارد دارد. کارشناسان این عرصه اتفاق نظر دارند که بهتر است یک زمرد کوچکتر با کیفیت رنگ عالی خریداری کنید تا یک سنگ بزرگتر با کیفیت رنگ پایینتر. همچنین در درجه اول به رنگ، درجه دوم وضوح و برش آن و در نهایت وزن عیار آن اهمیت دارد. زمردهای دارای گواهینامه کلمبیا به دلیل رنگ سبز شفاف، قدمت، شکوه و جلال دارای قیمت بالاتری هستند. همچنین در فرهنگ های باستانی از آن به عنوان سنگ قیمتی که نماد عشق و تولد دوباره است شناخته می‌شود.

درجه های کیفیتی سنگ‌ زمرد

درجه های کیفیتی سنگ‌ زمرد واقعی نسبتا سخت است و لبه‌های تراشیدگی‌ آن نباید هیچ نشانه‌ای از ساییدگی داشته باشد. اما زمرد مصنوعی و بدلی چون از مواد نرم‌تری ساخته می‌شوند همانند شیشه تراش‌های تیز کمتری دارد و با گذشت زمان و پس از چند بار استفاده، ساییده خواهد شد. برش این گوهر سنگ اغلب به صورت بیضی، مستطیل و لبه‌های گرد و منحنی است.برای مشاهده انواع جواهرات با سنگ مثل سرویس جواهر زمرد میوانید به گالری سروری مراجعه نمایید.  اصل در برابر اسیدها مقاوم است و با مواد شوینده مثل آب گرم و صابون مشکلی پیدا نمی‌کند. اما در برابر حرارت ممکن است ترک بخورد.

روش تشخیص سنگ زمرد اصل از بدل

روش تشخیص سنگ زمرد اصل از بدل انقدر ها که فکر میکنید پیچیده نیست. در زیر به برخی از اصولی که با رعایت آن ها میتوانید به راحتی سنگ زمرد اصل و زیبا را تشخیص دهید می پردازیم.

  •  بی‌نظیرترین ویژگی این سنگ بلورین زمانی است که در معرض حرارت قرار می‌گیرد، عرق می کند و یا آب پس می دهد
    در متون باستانی نیز به این ویژگی فوق العاده اشاره شده است
  •  رنگ سبز سنگ طبیعی چون از خانواده‌ی بریل است طیف‌های متفاوتی از رنگ سبز را شامل می‌شود
  •  درخشندگی
  •  شفافیت بسیار بالا زمردهای واقعی که خلل و فرج‌های کمی دارند بسیار کمیاب هستند. به طور کلی، سنگ‌های شفاف و سبز رنگ که رنگ ثانویه‌ی زرد و تیره ندارند، از همه گران‌قیمت‌تر هستند.
  •  درجه سختی ۷.۵ تا ۸ در مقیاس موس. با اینکه درجه سختی زمرد اصل بالاست، اما چون اغلب این سنگ‌ ها دارای حفره و ترک هستند و ساختار یکپارچه ندارند، بسیار مستعد شکستن هستند. مخصوصا اگر ضربه‌ای به سنگ وارد شود ممکن است خیلی سریع ترک بردارد.
  •  جلای شیشه‌ای و خاکه‌ ی سفیدرنگ

سنگ زمرد اصل

ویژگی سنگ زمرد کلمبیا و انرژی و خواص ثابت شده علمی آن

زمرد سنگ عشق و دوستی معانی، ویژگی‌ها و قدرت‌های خاصی دارد، این گوهر باشکوه سنگی تأیید کننده زندگی و از انرژی صبوری و بردباری بهرمند است. این سنگ به عنوان سنگ عشق شناخته می شود و نشان دهنده وفاداری و صداقت زیادی است. سنگهای قیمتی جلا داده شده اغلب به طرز چشمگیری زیبا و بسیار گران قیمت هستند. زمرد خام بدون جلا، می‌تواند نسبتاً ارزان تهیه شود. رنگ سبز نایاب داخل سنگ از جنگل و طبیعت در طول قرن‌ها پدید می‌آ‌ید. هنگامی که به درخشش و رنگ سبز اغوا کننده سنگ زمرد مینگریم مراتع سرسبز، فراوانی شاخ و برگ درختان و بوته‌ها را به یاد می آوریم.

نحوه نگهداری و شارژ سنگ زمرد

نحوه نگهداری و شارژ سنگ زمرد مثل سایر سنگ های قیمتی است و باید در نگهداری سنگ عشق باید بسیار دقت کرد، چون سنگ سختی نیست و این را بدانید که اکثر روغن‌ها با پاک کننده‌های قوی و در مجاورت درجه حرارت زیاد از بین رفته، پاک می‌شوند. از پاک کننده‌ های اولتراسونیک باید اجتناب کرد زیرا باعث خرد شدن سنگ خواهد شد. این سنگ معمولا بعد از هر بار استفاده در زیر آب جاری تخلیه می‌شود و می‌توان یک بار یا هر ماه در نور خورشید قرار داد تا دوباره شارژ شود.

زمرد-مشخصات

جواهرات مشهور جهان با سنگ زمرد کلمبیا

زمرد گچ عکس

زمرد گچ یکی از معروف ترین زمردهای جهان است که وزن خیره کننده آن 37.8 قیراط است. این رتبه در میان بهترین زمردها میدرخشد.

زمرد گچ

 


پرنسس دایانا 

 

تاج ملکه الیزابت دوم تیارا

گردنبند زمرد کاترین کبیر

این گوهر با وزن 75.61 قیراط بیش از 100 سال بخشی از مجموعه شاهنشاهی روسیه بود.

گردنبند زمرد کاترین کبیر

زمرد ایزابلا

بزرگترین زمرد تراش خورده در جهان است. مهاراجه های فوق العاده ثروتمند هند در گذشته از میراث های زیادی برخوردار بودند که یکی از آنها گردنبد زمرد ماهاراجه است.

تاج ملکه الیزابت دوم تیارا

این تاج پر فروغ توسط بزرگ دوشس ولادیمیر به جواهرساز دربار رومانوف بولین سفارش داده شد و در طول انقلاب روسیه در قصرسن پترزبورگ  به صورت پنهانی نگهداری ومحافظت میشد، تا اینکه مخفیانه از روسیه قاچاق و بعد به ملکه ماری فروخته شد.

2 دیدگاه در “سنگ زمرد اصل و قیمت گذاری انواع طبیعی آن با امکان خرید آنلاین

  1. سارا گفت:

    سلام ، واقعا مطالب جدید و جذابی رو ارائه میدید . متشکرم 🙏🏻

    1. محیا شریف نیا گفت:

      سلام همراه عزیز، خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته، ممنون از شما که بهمون انرژی بیشتر برای ادامه میدید🙏🏽🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *