وبلاگ جواهرات

جواهرات شب یلدا خاص و شیک مناسب هدیه

جواهرات شب یلدا

جواهرات شب یلدا خاص و شیک مناسب هدیه دادن به عزیزانمان در شب یلداست. برگزاری جشن در شب یلدا یکی از رسم های زیبای ایرانیان است که آداب مخصوص به خود را دارد. از آداب مرسوم در این شب می توان به سرو انار و هندوانه و آجیل تا فال گیری با دیوان حافظ و هدیه بردن برای نوعروس اشاره نمود. بردن هدیه در شب یلدا برای عروس یکی از رسومی است که از گذشتگان به یادگار مانده است، این کار یکی از راه های ابراز علاقه به عروس می باشد. به خصوص، امروزه میوه انار از طرح هایی هست که در بین خانم ها بسیار محبوبیت داشته و به عنوان هدیه طلای شب یلدا می تواند بسیار قابل قبول و خوشایند باشد. به همین منظور اگر به دنبال طلای مناسب شب یلدا می گردید می توانید به گالری جواهری سُروری مراجعه نمایید. این مجموعه دارای طرح های متنوعی از طلا یلدا می باشد که بی شک با رضایت متقاضیان و خشنودی آنان همراه می شود. زیورآلات طلا، از هدیه هایی می باشند که معمولا در شب یلدا به عروس داده می شود. بهتر است در خرید طلا و جواهر شب یلدا، زیورآلاتی متناسب با نمادهای این شب مانند انار و هندوانه خریده شود.

خرید طلا برای شب یلدا

در مورد خرید طلا برای شب یلدا میتوان گفت بهترین و ماندگارترین هدیه برای مناسبت ویژه ی شب یلدا طلا است. برخی از خانواده ها علاوه بر تهیه ی طلا یلدایی برای عروس خانم، برای آقای داماد نیز طلا میخرند که هدیه ای بسیار برازنده است. اکثر مشتریان ترجیح می دهند هدیه طلا برای شب یلدا ای که تهیه می کنند با تم یلدا که اصولا رنگ های قرمز و سبز است، همخوانی داشته باشد. یاقوت و الماس سرخ و زمرد از سنگ های قیمتی ای هستند که برای ساخت جواهرات مثل گردنبند جواهر یاقوت و زمرد بکار می روند که می توانید به راحتی آنها را در تم یلدایی خود جای دهید. کافیست برای خرید جواهر یلدایی خود به سایت جواهرات برند سُروری مراجعه کنید و حتی جواهر مدنظرتان را به طراحان و سازندگان زبردست این مجموعه سفارش دهید.

هدیه نیم ست طلا شب یلدا 

هدیه نیم ست طلا که از پر طرفدارترین دسته های زیورآلات می باشندانتخاب مناسبی برای شب یلدا است. نیم ست ها شامل دو جزء از یک ست کامل که شامل گردنبند، گوشواره یا دستبند هستند، بوده و معمولاً تنوع طرح بیشتری داشته و بسیار مورد علاقه جوانان می باشد و نمونه ی نیم ست جواهر گردنبند و گوشواره پرطرفدار، می توان به گوشواره و دستبند طلا شب یلدا یا گوشواره و گردنبند طلای یلدایی اشاره کرد و که معمولاً در طرح های هندوانه یا انار می باشند. از جواهرهای مناسب شب یلدا نیز می توان به یاقوت سرخ اشاره کرد که به دلیل قرابت رنگ با میوه‌ی انار، در طراحی جواهرات یلدایی کاربرد ویژه ای دارند. اغلب کشور هایی که دارای تمدن و پیشینه بسیار زیاد هستند، جشن ها، رسم و رسومات مختلفی خواهند داشت. جشن شب یلدا نیز یکی از این رسوم های قدیمی است که هزاران سال پیش توسط ایرانیان برگزار شده و تا کنون نیز ارزش خود را حفظ کرده است.

این جشن در آخرین شب پاییز که طولانی ترین شب ایرانیان است، اتفاق می افتد و اغلب در میان اعضای خانواده سپری می شود. در شب یلدا کار های متفاوتی صورت می گیرد، از جمله خوردن انار، هندوانه، خواندن شاهنامه و حافظ اما یکی از رسوماتی که در شب یلدا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، هدیه شب یلدا برای تازه عروس است. تازه عروس ها اغلب از آقای داماد هدیه ای قابل توجه و زیبا دریافت می کنند که با توجه به سلیقه خانم ها، طلا یک گزینه فوق العاده مناسب برای این شب است بنابراین حلقه جواهر ست ازدواج​ یک انتخاب بسیار مناسب است. در ادامه مطلب اطلاعاتی درباره شب یلدا به شما خواهیم داد و تعدادی هدیه شب یلدا برای تازه عروس را برایتان معرفی خواهیم کرد تا با توجه به طلا های معرفی شده، بهترین نمونه را برای عروس خود انتخاب کنید.

نام شب یلدا از کجا آمده است؟

به طور واضح مشخص نیست که نام شب یلدا از کجا آمده است و کلمه یلدا چگونه و در چه زمانی به زبان شیرین فارسی وارد شده است. از آن جایی که این واژه از زبان سریانی گرفته شده است و این زبان توسط مسیحیان در آن زمان استفاده می شده پس طبق شواهد باقی مانده می توانیم بگوییم که واژه یلدا از اولین مسیحیان ساکن روم که به ایران وارد شدند، گرفته شده است. از آن‌جایی که بسیاری از مدارک ‌نشان می دهد که ابوریحان بیرونی (دانشمند مشهور ایرانی) این شب بلند را تولد روز می داند و واژه یلدا نیز به معنای تولد است، پس می توان ربط میان این واژه و شب بلند پاییز را به راحتی پیدا کرد.

رسوم مختلف شب یلدا

از رسوم مختلف شب یلدا میتوان روشن کردن آتش: با توجه به این که روشن کردن آتش، نماد روشنایی و از بین بردن تاریکی و بدی ها بوده است، در طولانی ترین شب سال، روشن کردن آن از رسومات قدیمی است. قصه سرایی و حافظ خوانی: یکی دیگر از رسوم های مرتبط با شب یلدا، خواندن حافظ و تعریف داستان های مختلف در یک جمع صمیمی و گرم است. اغلب داستان هایی که از قدیم در این شب روایت می شد، شامل داستان های حسین کرد شبستری و شاهنامه بوده است. خوردن‌خوراکی هایی مانند هندوانه، انار و آجیل: در این شب طولانی، اغلب خوراکی هایی مانند آجیل و میوه های مختلف خورده می شود تا با این کار جمع صمیمی اعضای خانواده گرم تر شود.

نام شب یلدا از کجا آمده است

خرید طلای مناسب شب یلدا برای عروس

یکی از قدیمی ترین کار هایی که داماد ها باید انجام دهند، تهیه یک هدیه زیبا برای تازه عروس خانواده است. خرید طلای مناسب شب یلدای زیبا و منحصر به فرد میتواند گزینه عالی ای باشد، اغلب دیده شده است که طلا را هدیه ای مناسب برای این کار در نظر گرفته اند. در ادامه ‌مطلب چند نمونه از جواهرات ترند مناسب جهت هدیه شب یلدا برای تازه عروس ها را برای شما معرفی خواهیم کرد تا با نزدیک شدن این مناسبت باستانی، عروس خود را خوش حال کنید.

زیورآلات مخصوص شب یلدا یک هدیه ی فوق العاده

زیورآلات مخصوص شب یلدا یک هدیه ی فوق العاده مناسب برای مناسب های مربوط به شب یلداست. خرید طلا به عنوان هدیه شب یلدا برای تازه عروس، نشان دهنده علاقه و احترام شما به عروس خانم است. هدیه های ارزشمند، نمایانگر ارزش واقعی عروس خانم برای شماست. علاوه بر آن سرویس جواهر یک سرمایه گذاری عالی است و برای زندگی آینده عزیزانتان نیز بسیار مفید خواهد بود.

چرا طلا هدیه ای منحصر به فرد برای تازه عروس است

خرید انگشتر شب یلدا

برای خرید انگشتر شب یلدا برای تازه عروس، لازم است انگشتر را مد نظر خود قرار دهید، زیرا از دیر باز خرید انگشتر برای تازه عروس ها، نشانه تعهد و علاقه داماد نسبت به آن ها است. یکی از ویژگی هایی که باید در خرید انگشتر به آن توجه کنید، انتخاب صحیح فلز آن است. انتخاب طلا به عنوان فلز انگشترتان، کاری عاقلانه است، اما بهتر است باقی فلزات را نیز بررسی کنید. جهت خرید انگشتر و یا سرویس جواهر به عنوان هدیه شب یلدا برای تازه عروس، لازم است علاوه بر فلز آن به مدل آن نیز توجه کنید. بهتر است مدل های ساده و شبیه به حلقه ازدواج را تهیه نکنید، زیرا انگشتری که به عنوان هدیه می خرید باید کمی متفاوت تر از حلقه یا انگشتر ازدواج باشد. نمونه های طرح دار که که دارای جزئیات ظریف و حکاکی شده هستند یا نمونه هایی که دارای چند نگین برای تزئین هستند، می توانند هدیه ای مناسب برای شب یلدا باشند.

خرید انگشتر

پلاتین

پلاتین، گران ترین فلز موجود است، پس برای سرمایه گزاری نیز عالی است. استفاده از آن در انگشتری که جهت هدیه شب یلدا برای تازه عروس انتخاب کرده اید، نشان دهنده لوکس بودن سلیقه شما است و  بسیار درخشنده و با دوام‌ است و همچنین با گذشت زمان زیبایی خود را از دست نمی دهد. با وجود ویژگی های بی نظیر بالا، اما انتخاب انگشتر پلاتین به عنوان هدیه شب یلدا برای تازه عروس پیشنهاد نمی شود، زیرا این فلز بیش تر برای آقایان توصیه می شود و خانم ها فلز طلا را بیش تر می پسندند.

طلای زرد

یک انگشتر طلای زرد، بسیار کلاسیک است و از زمان های قدیم مورد توجه بسیاری از خانم ها بوده است و در عیار های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند، به همین دلیل می توانید قیمت آن را با توجه به عیارش انتخاب کنید. نمونه طلای ۲۴ عیار چندان به عنوان هدیه شب یلدا برای تازه عروس پیشنهاد نمی شود، زیرا بسیار نرم است و به راحتی آسیب می بیند اما طلای ۹ یا ۱۸ عیار، جهت هدیه شب یلدا برای تازه عروس بسیار مناسب است، زیرا هم ارزش خود را حفظ کرده و هم از مقاومت و زیبایی بالایی برخوردار است. اغلب طلا های موجود در بازار از این دسته هستند.

طلای سفید

انتخاب یک انگشتر طلا سفید، بسیار زیبا و مینیمال است. اگر تازه عروس شما سلیقه ای امروزی و مینیمال دارد، بهتر است طلای سفید ۹ یا ۱۸ عیار را به عنوان هدیه شب یلدا برای او در نظر بگیرید.

رز گلد

طلای رز گلد نسبتا جدید محسوب می شود و در سال های اخیر بسیار مورد توجه همه خانم ها قرار گرفته است. اگر عروس شما سلیقه ای منحصر به فرد دارد، انگشتر طلای رز گلد می تواند برای او انتخابی بی نظیر باشد.

پالادیوم

این فلز از خانواده پلاتین است، اما از هزینه مقرون به صرفه تری برخوردار است. انعطاف آن نسبت به پلاتین بیش تر است، اما دوام آن تغییری نکرده است.با خرید این هدیه شب یلدا برای تازه عروس، متوجه درخشش و زیبایی او خواهید شد.برای افرادی که دارای پوست های حساس و حساسیت های مختلف نسبت به فلزات می باشند، بسیار مناسب است.

طلای دو رنگ 

انگشتری که از دو رنگ فلز ساخته شده، می تواند بسیار کاربردی باشد، زیرا  به دلیل طلای سفید موجود در آن، می تواند با انواع لباس های اسپرت و مینیمال امروزی ست شود و با داشتن طلای زرد، نشانه لوکس و کلاسیک بودن سلیقه شما باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که یک انگشتر دو رنگ، جواهری خاص می باشد و به عنوان هدیه ای ویژه در نظر گرفته می شود. با خرید این هدیه شب یلدا برای تازه عروس خود، کاری منحصر به فرد انجام دهید.

 انواع گردنبند یلدایی طلا خاص

گردنبند ها می توانند یاد آور خاطراتی زیبا و خاص باشند. خاطراتی که همیشه همراه عروس شما باقی خواهد ماند. شاید پیش خود فکر کنید، چگونه می توانید یک گردنبند خاص جهت هدیه شب یلدا برای تازه عروس خودتان تهیه کنید؟ برای انجام این کار، می توانید از یک نوشته به عنوان پلاک گردنبند استفاده کنید. هیچ‌ چیزی مانند کلمات نمی تواند احساسات شما را برساند. تصور کنید که نام عروس خانم را با استفاده از سنگ های قیمتی یا طلا بنویسید و به عنوان پلاکی زیبا برای گردنبند او، از آن‌ استفاده کنید. نوشته پلاک می تواند متفاوت نیز باشد. کلماتی که با آن خاطره دارید یا حتی جملاتی مانند دوستت دارم نیز می تواند انتخابی عالی باشند.

گردنبند طلا

دستبند یلدایی طلا

در میان انتخاب های متفاوت شما به عنوان هدیه شب یلدا برای تازه عروس، بهتر است دستبند را نیز در نظر بگیرید، زیرا با خرید آن با چالش های کم تری رو به رو خواهید شد و انواع متفاوتی از آن برای انتخاب شما وجود دارد. همچنین با آویختن یک آویز به آن، می توانید ارزش دستبند خود را چند برابر کنید.

دستبند طلا

جواهرات یلدایی و سرویس طلای مورد نظر خود را طراحی کنید

اگر به دنبال یک هدیه بسیار شیک، خلاقانه و منحصر به فرد می گردید، می توانید جواهرات یلدایی و سرویس طلای مورد نظر خود را طراحی کنی از تصویر ذهنی خود کمک بگیرید. با این کار می توانید جواهری زیبا و تک را به او هدیه دهید. استفاده از سنگ تولد عروس خانم: در طراحی خود می توانید از سنگ تولد عروس خانم استفاده کنید تا به او یادآور شوید که حواستان به همه چیز هست و به او اهمیت می دهید. همچنین می توانید نماد ماه تولد او را به عنوان پلاک یا آویز دستبند طلا مورد استفاده قرار دهید. حکاکی های جزئی: انجام حکاکی های مختلف و با جزئیات، به عروس خانم این باور را می دهد که شما به کوچک ترین جزئیات اهمیت می دهید و از جزئی ترین کار ها جهت خوش حال کردن او دریغ نمی کنید.

طلای مورد نظر خود را طراحی کنید

 

 

2 دیدگاه در “جواهرات شب یلدا خاص و شیک مناسب هدیه

  1. فائزه گفت:

    سلام ، این کارایی ک گذاشتید فقط ب صورت نیم ست فروخته میشه ؟

    1. محیا شریف نیا گفت:

      سلام همراه عزیز، شما هر تکه از کار که مد نظرتون بود در خدمتتون هستیم ، ممنونیم از توجهتون 🙏🏽🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *