وبلاگ جواهرات

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ های پوست مختلف

جواهرات بر اساس رنگ پوست

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ های پوست مختلف از این جهت مهم است که در نهایت شما با رنگ پوست، رنگ جواهرات و لباس خود یک تصویر کلی ایجاد می کنید که ترکیبی از رنگ ها می سازد. رنگ هایی که در جواهرات و لباس خود استفاده می کنیم در همه موقعیت ها و مکان ها ثابت و یکسان نیست. مهم است که در انتخاب این رنگ ها اول از همه رنگ پوست خود را در نطر بگیریم. برای انتخاب جواهری زیبا، چندین راهکار وجود دارد، که احتمالا شما تا به حال به آن توجه نکرده بودید. یکی از این راهکار ها، انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست شما است. شاید به دلیل سادگی بیش از اندازه آن، توجه کافی را به این موضوع نداشتید، اما جواهرات لوکس نزدیک ترین اکسسوری ها به پوست شما هستند. پس رنگ زیور آلات، باید آگاهانه انتخاب شوند تا زیبایی بی نظیری را به شما و پوست شما ببخشند. تضادی که رنگ جواهرات، نگین و سنگ های قیمتی آن ها با پوست شما برقرار می کنند، به راحتی بر روی رنگ چشم ها و حتی مو های شما تاثیر گذار است. در ادامه مطلب شما را با انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست، آشنا خواهیم کرد تا همیشه با انتخاب جواهرات مناسب، بدرخشید.

 

تشخیص رنگ پوست

بدیهی است که برای انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست، تشخیص رنگ پوست بسیار مهم است. لازم است بدانید که رنگ پوستی که با آن متولد می شوید، با رنگی که در گذر زمان پوست شما به خود می گیرد، متفاوت است زیرا تحت تاثیر عوامل محیطی قرار گرفته و به مرور تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال اغلب افرادی که در مناطق به شدت آفتابی زندگی می کنند، ممکن است در مرور زمان پوستشان تیره شود. کسانی که در مناطق سردسیر و بدون آفتاب زندگی می کنند نیز معمولا پوست هایی روشن دارند. اما آن رنگ پایه ای که پوست شما با توجه به ژنتیک، ساختار بیولوژیکی و رنگدانه های پوستتان دارد، به هیچ عنوان تغییر نمی کند و در قسمت زیرین پوستتان باقی می ماند. به طور کل رنگ پوست شما در این سه دسته جای می گیرد، سرد، گرم و خنثی.

روش های تشخیص رنگ پوست

روش اول: برای انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست، لازم است هنگامی که در مقابل نور طبیعی قرار دارید، به رگ های موجود در داخل بازو های خود توجه کنید. اگر رنگ رگ ها مایل به سبز هستند، به معنای گرم بودن پوستتان است. با این روش مینوانید انواع جواهرات و حلقه جواهر ست را برای خودتان انتخاب کنید. اگر رنگ آبی یا بنفش می بینید، به معنای وجود تناژ سرد در پوست شما است و اگر تشخیص آن برایتان دشوار است، شما پوست کاملا خنثی دارید.

روش دوم: در این روش باید واکنش پوست خودتان را به نور خورشید بررسی کنید. اگر خیلی زود پوستتان زیر نور خورشید رنگ می گیرد و برنزه می شود، پوست شما گرم است و اگر پوست شما هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرید، رنگ قرمز به خود گرفته و می سوزد، در اصل رنگ پوستتان سرد است. اگر همه چیز در مقابل نور آفتاب عادی و معمولی است، پوست شما خنثی است.

روش سوم: جهت انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست و شناساسی تن پوستتان، جالب است بدانید که رنگ پوست خود را بر اساس رنگ مو هایتان، می توانید تشخیص دهید. اگر دارای مو هایی به رنگ بلوند، قهوه ای تیره یا سیاه هستید، پس پوستتان دارای تن سرد است و اگر دارای مو هایی به رنگ قهوه ای، قرمز و بلوند روشن هستید، احتمالا پوست شما تن گرم دارد و در آخر اگر مو های شما به رنگ زیتونی است، پوست شما تن خنثی دارد.

انتخاب جواهرات

 

انتخاب رنگ جواهرات مناسب با توجه به پوست

کسانی که دارای تن پوست سرد هستند، بهتر است از جواهراتی با رنگ روشن یا سفید استفاده کنند و فلزاتی مانند نقره، طلا سفید و پلاتین را در جواهرات خود، بیش تر استفاده کنند. همچنین سنگ های قیمتی به رنگ آبی کم رنگ، مانند فیروزه یا رنگ های زمردی و بنفش تیره نیز بر روی پوست آن ها بسیار زیبا خواهد شد. برای افرادی که دارای پوستی با تن گرم هستند، پیشنهاد ما استفاده از جواهراتی زرد رنگ است و فلزاتی مانند مس، طلای زرد، رزگلد و برنج را در زیور آلات خود جای دهند.

همچنین سنگ های قیمتی به رنگ قرمز، مانند یاقوت، صورتی یا زرد، بر روی پوست آن ها محشر می شود و در نهایت کسانی که دارای تن سرد هستند، بهتر است از جواهراتی به رنگ سرمه ای، خاکستری و سفید را امتحان کنید. مخصوصا جهت انتخاب انواع جواهرات نامزدی بر اساس رنگ پوست، باید ذکر شود، از آن جایی که خانم های ایرانی، طلا دوست دارند و بیش تر از فلزات دیگر به آن اهمیت می دهند، در ادامه مطلب هر یک از طلا های مشهور را جهت انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست، بررسی خواهیم کرد.

طلای زرد

در رنگ طلای زرد، اگر بخواهیم بگوییم که طلا برای پوست چه رنگی مناسب است؟ برای انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست، لازم است به طلای زرد نیز توجه کنید. طلایی که به رنگ زرد است، اغلب برای پوست های که دارای تن گرم هستند مناسب است و با سنگ های قیمتی به رنگ های خاکی، قهوه ای، سبز، نارنجی، زرد و فیروزه ای ظاهری زیبا و جذاب ایجاد می کند.

طلای سفید

طلای سفید از طلا برای پوست های سرد مناسب تر است و با ترکیب کردنشان با سنگ های قیمتی با رنگ های پر شور، مانند بنفش، صورتی، قرمز تیره و آبی بسیار منحصر به فرد خواهد شد.

طلا های دورنگ که در ساختارشان، هم طلای زرد و هم طلای سفید استفاده شده است، چندی پیش از مد افتاد و استفاده از آن ها ترند نبود، اما امروزه بسیاری از خانم ها که هر دو رنگ را می پسندند و نمی توانند میان آن دو انتخاب کنند، از این مدل استفاده می کنند. شما هم اگر این مشکل را دارید، بهتر است دل را به دریا زده و از ترکیب هر دو رنگ استفاده کنید و انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست خود را ساده تر کنید.

طلای رز گلد

طلای رز گلد یک ترند جدید در میان جواهرات است و طرفداران بسیار زیادی را جذب کرده است. رنگ ملایمی که رز گلد به همراه دارد، می تواند به راحتی هم پوست گرم و هم سرد را از نظر زیبایی تکمیل کند، بنابراین برای هر دو رنگ پوست مناسب است و همچنین رنگ های خنثی نیز می توانند از آن بهره ببرند.

طلای رز گلد

الماس بهترین گزینه برای همه

الماس بهترین گزینه برای همه انواع رنگ پوست است. جهت بررسی و انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست شما، لازم است بدانید که الماس دوست شماست، زیرا بر روی همه نوع رنگ پوست بسیار زیبا و خیره کننده ظاهر خواهند شد. اگر در رابطه با رنگ پوست خودتان، شک دارید و نیاز به سنگی قیمتی دارید که از زیبایی آن مطمئن باشید، استفاده از الماس را به شما پیشنهاد می کنم که با همه رنگ لباس و پوست، بی نظیر خواهد بود.

راهنمای تشخیص فصل پوست خود

برای انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست، لازم است تا به فصل خود نیز توجه کنید تا از این جهت، شناسایی رنگ لباس و اکسسوری برایتان ساده تر گردد. اگر دارای پوستی سرد هستید، به احتمال زیاد تابستانی یا زمستانی هستید. اگر پوست شما گرم و تیره است، پس پاییزی یا بهاری محسوب می شوید. در ادامه به طور دقیق فصل ها و انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست را برایتان توضیح خواهیم داد.

پوست زمستانی و رنگ های شفاف

رنگ های شفاف برای پوست های زمستانی مناسب تر هستند و زیبایی بیش تری را به شما می بخشند. همچنین به دنبال رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری، سرمه ای، قرمز، صورتی روشن و شفاف، رنگ هایی با تن های یخی برای شما عالی عمل خواهد کرد. از جواهرات ساده تر استفاده کنید و نمونه های شلوغ دوری کنید. با توجه به مطالب بالا و برای انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست شما، بهتر است فلز نقره را در دستور کار خود قرار دهید.

پوست زمستانی
رنگ پوست تابستانی و جواهر مناسب آن

در مورد رنگ پوست تابستانی و جواهر مناسب آن میتوان گفت رنگ های پاستیلی که این روز ها بسیار ترند شده اند، برای پوست های تابستانی معجزه می کنند. رنگ هایی مانند آبی روشن، صورتی، کرم و نارنجی می تواند عالی عمل کند. پوست های تابستانی نیز برای انتخاب زیور آلات، بهتر است به سمت جواهرات سفید رنگ مانند نقره بروند تا ظاهری جذاب داشته باشند.

پوست پاییزی 

افرادی که پوست پاییزی دارند، لازم است رنگ هایی با تن طلایی مانند، نارنجی، بژ، قهوه ای و طلایی را در دستور کار خود قرار دهند. همچنین نیاز است تا از رنگ های تیره مانند سرمه ای طوسی یا مشکی به طور جدی خودداری کنید. استایل های پاییزی خود را با جواهرات طلایی جذاب تر سازید و تمامی چشم ها را به خود خیره کنید.

پوست پاییزی

شما یک پوست بهاری دارید

اگر شما یک پوست بهاری دارید برای پوست های بهاری، رنگ های گرم مانند هلویی، سبز، بژ و رنگ هایی که دارای ته رنگ طلایی اند، برای انواع پوست های بهاری بسیار مناسب هستند. در این گونه استایل ها بهتر است همه چیز ساده بماند، زیرا نیازی به استفاده از جواهرات بسیار زیاد نیست اما اگر اصرار به این کار دارید، انواع طلا برای آن ها عالی به نظر می آید.

انتخاب سنگ های قیمتی مناسب با توجه به رنگ پوست و مو

مو های قرمز

کسانی که مو های قرمز دارند، احتمالا تن رنگی گرمی دارند که پیشنهاد ما به این افراد استفاده از زمرد است. با توجه به فراوانی زمرد، می توانید سنگ های تورمالین یا سیترین را نیز در جواهرات خود مورد استفاده قرار دهید.

مو های طلایی و بلوند

افرادی که دارای رنگ موی بلوند هستند و پوستی سرد دارند، می توانند به راحتی از رنگ های آبی روشن مانند یاقوت کبود و لاجورد استفاده کنند. همچنین سنگ های قیمتی سبز مانند کوارتز سبز یا تورمالین سبز نیز برای آن ها عالی عمل می کند.

مو های طلایی

مو های مشکی

جهت انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست، باید به این رنگ حتما توجه کنید، زیرا رنگ مشکی در ایران شایع ترین رنگ محسوب می شود، اغلب افرادی که دارای مو های مشکی هستند، پوستی با تن سرد دارند. برای خرید سنگ های قیمتی به مواردی مانند آمیتیست، اونیکس سیاه، کوارتز صورتی و یولیت توجه کنید. این سنگ ها برای این افراد بسیار عالی و چشم نواز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *